måndag 16 juli 2012

Loppisbesök

Idag drog jag och Olivia iväg till två loppisar några mil in i landet. Första stoppet blev en loppis som drivs av Nolaskogs Biståndscenter i Gottne. Olivia somnade i bilen på vägen dit vilket innebar att jag kände en viss stress och kunde inte kolla igenom utbudet i lugn och ro. Och eftersom att jag lät henne sova kvar i bilen fick jag springa fram och tillbaka titt som tätt för att kontrollera att hon hade det bra där inne. Skulle haft tagit med vagnen, om man ska vara efterklok. Det blev inget loppisfynd där men fastnade för en gammal jordglob som fanns där. Har länge velat ha en och nu när jag tänker efter borde jag köpt den. Hmm...kanske blir ett återbesök inom kort?

Nästa loppisbesök var i Moliden och MoDo-museet. Härlig lantlig miljö med hembakat fika i Rättargården serverad av trevlig personal i tidstypisk klädsel. Charmigt.

Rättargården skymtar fram bakom ladugården 
Loppis på logen

Med raska steg upp till logen

Olivia går noggrant igenom en låda med leksaker
Många stolar att provsitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar