söndag 29 januari 2012

Vad är egentligen normalt?


Den frågan ställer jag mig efter att jag, denna sena lördagskväll, spenderat några timmar i köket med att rulla och steka köttbullar. Är det en normal sysselsättning en sen lördagkväll? Ja, varför inte? Jag tänkte så här: Här har jag ett antal ensamma timmar för mig själv. Ska jag kasta bort dem med att slötitta på tv:n eller ska jag göra något vettigt av dem? Just då kändes det väldigt vettigt att sätta igång med köttbulletillverkning. Och så blev det. Jag passade även på att göra en gräddig grönpepparsås. Man ska ju smida medan järnet är varmt, eller hur är det man säger?

2 kommentarer:

  1. Vad goda de ser ut! De som får dessa i sin mage måste vara nöjd över ditt beslut;)

    SvaraRadera
  2. Ja och det är inte helt fel att ha ett litet köttbulleförråd i frysen ;)

    SvaraRadera