måndag 7 november 2011

HANTVERKSMÄSSA

Besökte Nävertjäls hantverksmässa i lördags. Hela familjen packades in i bilen. Micke var inte så nöjd över att tillbringa lördagen bland handgjorda smycken och allehanda prylar av näver, skinn och garn. Hans medverkan i denna utflykt skedde närmast under tvång. Men han kom rätt lindrigt undan. Isabelle somnade nämligen i bilen på väg dit, så han fick sitta kvar i bilen på parkeringen medan jag och Olivia kollade in mässan. Hade gärna gått in själv för det är ju inte så värst praktiskt med barnvagn på sådana ställen. Som tur var kom vi timmarna innan stängning så det gick hyfsat bra att ta sig fram bland borden, även om man kände av en del irriterade blickar.

Det tog inte lång stund förrän jag förstod att det inte riktigt var mitt utbud av produkter. Kom på mig själv med att känna på tyger och granska sömmar och broderier på diverse textilhantverk. Ha ha, precis som att jag vet något om sömnad. Fnissade tyst för mig själv när jag insåg att jag låtsades vara intresserad för att jag ville vara artig. Konstig man är. Eftersom jag inte ville bli avslöjad som hantverkshycklare vågade jag därefter knappt titta utställarna i ögonen. Ett snabbt ögonkast på bordet, sedan gick jag vidare till nästa. Blev dock stående vid ett bord där en kvinna sålde alldeles bedårande nallar som hon, självklart, sytt själv. Blev helt förälskad i dem så en av dem fick följa med hem. Blir nog en julklapp till Olivia. Köpte även en mössa till Isabelle hos en annan utställare, som kallar sig "hippii", som hade mycket fina barnkläder. Den är röd med stora vita prickar. Isabelle har en favoritklänning som ser ut som mössan så den blev ju genast populär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar