onsdag 23 november 2011

Kallelsen kom idag

Ja då har man tjuvstartat med glögg och pepparkakor. Sitter i soffan uppe och myser med juldoftande varm dryck och tända ljus. Hockeymatch pågår på undervåningen. På tv:n alltså. Lyssnar till upprörda mansröster som jag önskar jag kunde sänka med en fjärrkontroll. Att döma av rösterna så verkar det vara väldigt spännande.

Fick idag brev från Akademiska barnsjukhuset i Uppsala. Det är nu beslutat att Olivia kommer att få en behandling som kallas för Defluxbehandling och det kommer att ske om några veckor. Ingreppet innebär att ett ämne injiceras där urinledaren ansluter till urinblåsan och man skapar en "backventil". På detta sätt förhindras att urinen rinner tillbaka in i urinledarna och njurarna. Har fått skriftlig information som jag ska ta och gå igenom mer noggrant när jag känner mig lite piggare. Tror visst att jag, liksom många andra, har förkylning på gång.

Nu är hockeyn slut och det blev visst vinst för vårat MoDo. Härligt!

2 kommentarer:

  1. Ja, 8 dec är det planerat. Så det är ju snart. Nervöst värre!

    SvaraRadera