fredag 5 augusti 2011

UNDERBAR PEKBOK



Har köpt en ny pekbok som jag tycker är så fin. Den heter Min första bok om tama djur av Fia Eliasson. Härliga färger, tydliga och snygga illustrationer. Det är inte bara dess formgivning som tilltalar mig utan även de fyndiga rimmen som presenterar varje djur. Boken var tänkt till min yngsta dotter Olivia (10 månader), men det visade sig att Isabelle (3 år) var mer intresserad av den. Hon gillar att avsluta rimmen som jag läser. Olivia är mer intresserad av att tugga på boken. Ser fram emot att få hem Min första bok om vilda djur som jag nu beställt. Den blir nog lika uppskattad, både som högläsning och skönt tuggmotstånd. Böckerna är alldeles för fina för att bli uppätna, så jag är lite restriktiv med att låta minstingen läsa dem själv.

"DET ÄR KANSKE SVÅRT ATT TRO
MEN MJÖLKEN KOMMER FRÅN MIN KO"

"OCH TITTA DÄR PÅ ÄNGEN STÅR
FULL AV ULL MITT MJUKA FÅR"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar