torsdag 4 augusti 2011

VARFÖR RIVJÄRN?

Att komma på ett bra namn till min nyfödda blogg var inte lätt. Jag kom att tänka på alla smeknamn (och öknamn) jag har eller har haft. Utomstående skulle nog inte uppfatta mig som speciellt rivig, utan snarare som lite tystlåten och eftertänksam. Men vi har ju alla olika sidor inom oss. Vissa sidor kanske visar sig mest bland de människor man känner bäst. Och visst händer det att jag, lite nu och då, får en del utbrott.  Kanske är det därför som min sambo och min mamma brukar kalla mig för rivjärnet.

Jag tror att vi alla behöver en dos rivjärn ibland. Riva ifrån. Sätta ner foten. Att vara ett rivjärn är, för mig, en positiv egenskap. Det handlar om att våga säga ifrån, stå upp för sig själv och andra. Jag skulle önska att rivjärnet inom mig visade sig oftare och i andra sammanhang än hemma. Jag jobbar på det... Givetvis med ödmjukheten i behåll.

2 kommentarer:

  1. Instämmer i det du skriver...jobbar också på att kunna "riva till" när situationen kräver det:) Kram

    SvaraRadera
  2. Fin blogg du har. Klem Olof

    SvaraRadera