tisdag 4 oktober 2011

OCH DET BARA FORTSÄTTER

Det har varit väldigt förkylt här hemma den senaste tiden. I fredags åkte jag, som sagt, till VC med Olivia för att kolla hennes öron eftersom hon verkade ha besvär i ett av dem. Lite rött var det i ena örat men ingen inflammation. Det var ju skönt. Vi skulle hålla koll på om hon fick feber och dessvärre fick hon det under helgen. Hade kontakt med sjukvårdsrådgivningen men fick bara med mig några tips för att mildra eventuell smärta i örat. Ringde i går till Barnmottagningen och fick då komma in med urinprov (från Olivia alltså), de undersökte henne samt gjorde en lungröntgen för att vara på den säkra sidan. Hon hade ju en s.k. "tyst" lunginflammation i ena lungan när vi blev inskriven på Barn, dvs man kunde inte höra att något var konstigt, så det var lika bra att röntga. Varken urinprovet eller lungröntgen visade något speciellt, så då konstaterades det att hon var förkyld, helt enkelt.

Igårkväll, strax efter kl. 19, tog jag nattningen av Isabelle och Micke la Olivia. Det händer ju ibland att man själv slumrar till en liten stund när man lägger de små. Det hände igår. Jag vaknade av att Micke stökade i badrummet. Han hade precis vaknat från Olivias läggning. Jag tog mig ur Isabelles säng och ut i köket och upptäckte då att klockan var tjugo i elva!!! Vi hade båda sovit i över tre timmar!! Det var den kvällen. Så kan det gå med två trötta föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar