fredag 30 september 2011

JAG VET ATT JAG BORDE

Åh vad skönt att få sitta själv och inte göra någonting. Slöa i soffan framför tv:n. Surfa planlöst runt på nätet. Olivia sover sött i sin säng, Isabelle sover över hos farmor och farfar och Micke befinner sig i Stockholm denna helg. Har några borden som skaver och irriterar min avslappnande sinnesstämning. Tvättstugan fullkomligt väller över med tvätt som ska tvättas och strykas och vikas och så vidare... suck... jag vet att jag borde ta mig nerför trappen och in genom dörren till tvättstugan och ta tag i allt, men... vilken fin dag det har varit idag. Soligt och varmt, vindarna har till och med känts varma. Kände dessvärre att jag var tvungen att åka in till vårdcentralen med Olivia för att låta läkare kika i hennes ena öra. Hon har hållit på och petat i örat hela dagen och varit lite smågrinig, och dessutom förkyld i en veckas tid nu, så jag kände att jag, innan helgen, ville få det kollat. Läkaren sa att det inte var öroninflammation men att örat var förkylt. Det kan dock leda till öroninflammation...ja men toppen! Släng hit lite öroninflammation också, som om hon inte redan haft tillräckligt med besvär hittills!!! Nu börjar visst Idol. Jag skiter i tvätten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar