fredag 2 december 2011

Grattis älskling

Idag har vi firat Micke på hans födelsedag. Jag vet att du läser min blogg i smyg... så ett stort grattis till dig på din dag! Älskar dig! Vi har firat med tårta och sång med nära och kära. Vi hade stränga restriktioner för våra gäster. Inga förkylda gäster fick komma. Anledningen till detta är att Olivia inte ska dra på sig någon förkylning inför ingreppet nästa vecka. Hon får nämligen inte ha någon infektion i kroppen då hon ska sövas. Men med tanke på att hon varit småförkyld hela hösten undrar jag hur det ska gå...



Under dagen bakade jag saffranssnittar, kolakakor och en chokladkaka med glasyr till födelsedagsfikat. Tårtan köpte vi färdig från konditoriet och svärmor kom med goda saffransbullar. Allt var mycket gott, men när man har stått i bakdoft i flera timmar är man liksom mätt på kakor och sötsaker. Tur att det finns gott om godsaker kvar, så att jag kan fika mer i morgon.

Just det, grattis till Britney Spears också!

1 kommentar:

  1. Klart dom läser i smyg, det gör Johan också. ;-) Kakorna ser väääldigt smarriga ut!

    SvaraRadera