tisdag 6 december 2011

Nylackad



Isabelle har varit hemma från förskolan denna vecka. Anledningen är bacillskräck från min sida. Imorgon åker vi ned till Uppsala för Olivias Deflux-behandling och den information vi fått är att Olivia måste vara fri från infektioner pga narkosen. Har därför försökt göra allt jag kan för att hålla undan elaka bassilusker, och fram för allt dagis-bassilusker. Så Isabelle har varit hemma med mig och Olivia.

För att Isabelle inte ska fastna framför tv:n försöker jag hitta på saker att roa henne med, som att måla naglarna till exempel. Först ut att bli knallrosa var tånaglarna. Hon insisterade på att måla tånaglarna själv. Jag gick med på att hon fick provmåla ena stortånageln. Blev lite kladdigt så jag fick, utan protester, fortsätta med de övriga tårna. Sedan var det fingernaglarnas tur. Men jag fick bara måla ena handens naglar. Andra handen skulle sparas till senare. Förutom detta så har jag fått hjälp med att måla prylhyllan (det gjorde hon utan min tillåtelse kan jag tillägga), tvätta och hänga kläder, rensa i min garderob samt rengöra diskmaskinen. Så lite har vi fått gjort i alla fall, mellan barnprogrammen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar