måndag 12 september 2011

ATT SKRIVA LISTOR

Jag älskar att skriva listor. Att skriva listor är ett perfekt sätt att planera och organisera. Att göra-listor är favoriten. Ibland kan listorna bli väldigt basic och ibland lite väl detaljerade. Förklaringen till min listmani går nog att finna i den sköna känslan att få bocka av punkterna på listan. Detta kan dock resultera i väldigt långa listor där minsta lilla grej är nedtecknad. Och det är att gå till överdrift. Men det känns ju som att man får väldigt mycket gjort då, när man ser allt på listan som är överstruket eller avbockat.


Snyggaste pennan! Ballograf Epoca Bank Desk Set.


Senaste listan jag skrev var veckans matlista. Som så många andra, tror jag, har vi ofta stora problem med vad vi ska äta till middag. Därför har vi bestämt oss för att ta oss i kragen och börja göra veckomatsedel.

Denna veckas matsedel, gjord av mig:

Måndag: Korvstroganoff med ris
Tisdag: Sambalkyckling med couscous
Onsdag: Wokad fläskfilé med äggnudlar
Torsdag: Torsk i ugn, spenat, äggsås och potatis
Fredag: Thaikyckling med cashewnötter
Lördag: Öppet val
Söndag: Tacos

Tro om vi lyckas hålla denna lista?

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att ni lyckas!

    /Jessica

    SvaraRadera
  2. Perfekt du som gillar att skriva listor kan väl skriva en matsedel varje lördag för nästkommande vecka så kan jag kopiera den... eftersom jag inte är så mkt för att skriva listor själv. :D

    SvaraRadera
  3. Jag gillar listor, men inte matlistor. Så jag röstar på Marias förslag! :-)

    SvaraRadera
  4. Ha ha...ja, det är Mickes tur nästa vecka, så jag ska försöka komma ihåg att skriva den här i bloggen. Kan meddela att vi än så länge följt veckans matlista med undantag för att det blev fläskytterfilé istället för fläskfilé idag. (Fläskfilé på en onsdag kändes för lyxigt) :)

    SvaraRadera