torsdag 8 september 2011

DRAGSPELSLAMPA/SAXLAMPA

Har länge letat efter en svart dragspelslampa, även kallad saxlampa. Har hittat några på olika webshoppar men så visar det sig att de alltid är slut i lager. Verkar vara fler som gillar dem. Av en slump hittade jag en i krom på Ellos. Klickade hem den i brist på andra alternativ. Dessvärre upptäckte jag att leveransdatumet är i december. Typiskt! Vill ju ha den nu!

Lampan Edgar från Ellos.


Lampan jag egentligen suktar efter är den på bilden nedan. En svart skönhet designad av Christian Dell på 1930-talet, tillverkad av Kaiser. Den står högt upp på min Vill ha-lista. Kostar lite mer än Ellos.

Design: Christian Dell


Vitt är också fint!


3 kommentarer:

  1. Frän lampa, tråkigt att ni får hem den så sent .
    Vad är priset för en orginal lampa? Kul att du startat en blogg. Hälsa familjen/ Jocke & Sandra

    SvaraRadera
  2. Det är så typiskt att man fastnar för varianten som är aaningen dyrare :( I ditt fall tycker jag även att den första varianten är fin! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Kul att du hittat hit lillebror! Priset för Dell-lampan ligger runt 3000 spänn och uppåt. Går att hitta billigare på auktioner.

    Visst är det typiskt, Carro! Föräldrapenningen tillåter inte sådant.

    SvaraRadera