måndag 26 september 2011

FÖDELSEDAGSTÅRTOR



Jag vet att det låter klyschigt, men det är inte klokt vad tiden går fort. Tänk att vår lilla raring, Olivia, fyller ett år i morgon. Jag har, av den anledningen, spenderat kvällen i köket med att förbereda tårtor till morgondagens födelsedagskalas. Jag fuskar en del. Har köpt färdiga tårtbottnar, så jag har mest fixat med olika tårtfyllningar. Tårta nr 1 blir en klassisk gräddtårta med traditionell smaksättning med marsankräm (köpt) och jordgubbssylt (jordgubbar + syltsocker som kokas ihop). Tårta nr 2 fylls med chokladsmörkräm och lemon curd-grädde (lemon curd + färskost + vispgrädde + lite florsocker). Har köpt rosa marsipanlock som ska läggas på denna tårta. Kände att det blev lite väl mycket improvisation, så jag är osäker på hur goda tårtorna egentligen är... men det märker vi imorgon. Morgondagen kan nog bli lite stressig. Måste städa, färdigställa tårtorna, duka, handla, slå in paket...och blåsa ballonger. Men kul ska det bli!

1 kommentar:

  1. Hoppas att du hann med alla förberedelser och att O hade en riktigt rolig ettårsdag! Gratta från oss :D/ Kram

    SvaraRadera