söndag 18 september 2011

EN LITEN BIT PÅ VÄG

Projekt Förrådsstädning fortsätter. Tänk vad man samlar på sig. Innan vi började städningen hade jag intalat mig själv att jag skulle slänga så mycket jag bara kunde. Tycker att det gick ganska bra. Det finns ju alltid prylar och kläder som gör en nostalgisk och därmed svår att göra sig av med. Har sedan tidigare sparat en del prydnadsgrejer från mitt flickrum, men nu åkte det mesta iväg till tippen. Men självklart sparar jag vissa utvalda saker från barndomen som betyder lite extra för mig.

Vi har rätt bra med förrådsutrymmen så risken är ju att man fyller dessa med mer "bra att ha"-saker fram över. Men i lördags rensade vi hela varm-förrådet, tömde det på saker och påbörjade städning. Idag fortsatte vi att städa. Golv, väggar, tak och hyllor har dammsugits och torkats. Vi påbörjade även målning av väggarna och hyllorna. Allt ska bli vitt. På bilden nedan ser ni hur förrådet såg ut innan vi tog fram målarpenslarna.







Många varv med vitfärg kommer det att bli. Ett varv avklarat ikväll. Bra jobbat, Micke! Nu har vi kommit en bit på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar