måndag 5 september 2011

KÖTTFÄRSSÅS OCH MANGO-NEKTARINPURÉ

Då var det måndag igen. Lämnade Isabelle på dagis imorse. Tog sedan en kort promenad runt några kvarter här i bostadsområdet. Mest för att Olivia skulle somna. Olivia sov sedan ute i vagnen i över en timme. Jag passade då på att laga barnmat. Eftersom att köttfärssåsen jag lagade sist blev succé gjorde jag samma recept fast med kalvfärs istället för nötfärs. Jag valde risonipasta istället för speghetti. Risoni är pastakorn som ser ut som ris fast det är pasta. De passar perfekt i barnmat för lite större bebisar och eftersom de är så små så slipper man mixa dem. Jag gjorde även fruktpuré och frös in. Frukpurén bestod av tre nektariner och en och en halv förpackning frysta mangobitar. Detta mixades tillsammans. Jag tillsatte även två bananer som jag mosade grovt för att få lite grövre bitar i purén. Det blev jättegott, tyckte både Olivia och jag. Ska leta reda på något gott kycklingrecept lämplig för små barnmagar. Har nu slut på små plastlådor så jag behöver köpa flera om jag ska fylla på frysen med mer barnmat.

Fruktpuré

3 kommentarer:

  1. Härligt att ha frysen full! Jag måste ta ett ryck när det gäller barnmat också, de senaste dagarnas förkylning har gjort att jag inte har orkat. Eftersom W är så förtjust i pasta m köttfärssås så ska testa ditt recept. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad du e duktig! Jag kommer garanterat att leta recept här om ett år eller så :-)

    SvaraRadera
  3. Tycker inte att det är något större fel på barnmatsburkar, men det blir lite trist i längden. Sedan kanske det blir godare med hemlagad mat?? Billigare blir det i alla fall. Och det är ju bra!

    SvaraRadera